Noterat under mammas och pappas Thailandsvistelse

* Jag drar ner väldigt mycket tvätt. Jag tvättade mina och brorsans kläder och när jag hade plockat ner mitt från de tidigare överfyllda tvättlinorna var där nästan inget kvar som var brorsans. Det mesta var i och för sig träningskläder, men ändå...

* Att städa ett hus på 300 kvm tar längre tid än man tror, särskilt när man gör det ensam!

* Mamma skämmer bort oss alldeles för mycket. Innan de åkte fyllde hon frysen med en massa hemlagad mat så vi skulle slippa göra allt själv. Jag behöver väl inte säga att vi har tömt den...;)

* Två veckor rusar iväg, det känns som om de åkte för max tre dagar sedan!

* Jag kan väl säga så mycket som att jag och min bror skiljer oss åt när det gäller städning. Han bekymrar sig inte om det ligger lite småsaker slängt här och där; ovikna filtar, tomma toarullar, (hur lång tid tar det att byta liksom, man sitter ju ändå bara där...) disk efter middagen, slängda kläder på toaletten osv. Själv tycker jag sånt stör ögat och ger ett slarvigt intryck. Nej jag är inte pedant, jag vill bara ha ordning och reda runt mig!

* Brorsan har tagit tillfället i akt att låta sängen stå obäddad. Mamma är allergisk mot sånt och tillåter inte det i vanliga fall. Nu får han dock se till att skärpa sig igen...=)

* Om en timme landar planet och det ska bli skönt att få hem er! Med nöje lämnar jag dessutom över "tjatrollen" på er igen...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback