Ett hett boktips

P.S JAG ÄLSKAR DIG!

Till semestern hade jag tagit med mig denna bok och den var så fängslande att det inte tog mer än ett par dagar att läsa ut den. När jag var klar var det Elinas tur och det gick minst lika fort för henne. Trots att jag satt i solen så fick jag gåshud av den berörande berättelsen... P.S Jag älskar dig! tillhör skaran av mina favoritböcker och jag rekommenderar alla starkt att läsa den!

Holly och Gerry har ett perfekt liv tillsammans. De är lyckligt gifta och bor i Dublin, nära släkt och vänner. Vardagen flyter på i full fart och världen ligger öppen, tror de.

Så händer det ofattbara. Ett par månder före Hollys trettioårsdag dör Gerry efter en kort tids sjukdom. Hon förlorar sin bästa vän, mannen hon älskar, för evigt. Han kan aldrig komma tillbaka, men ändå gör han det...

Ett par månader efter Gerrys död dyker hans sista gåva till Holly upp: "Listan". I tio brev, ett för var och en av årets återstående månader, lotsar han Holly genom sorgen och visar henne hur livet trots allt rymmer både tårar och skratt. En hjärtevarm berättelse om att hålla fast, våga släppa taget och lära sig älska igen.


Kommentarer
Postat av: pillan

får jag låna den:)

2008-06-16 @ 14:35:55
Postat av: Emelie

Givetvis får du göra det=)!

Postat av: Elina

Den är grym, ryser nu av bara tanken på den... Puss!

2008-06-16 @ 21:17:29
Postat av: Bengan

Hoppas du inte glömmer att tacka mig som fick dig att köpa den:) (efter 1,5 h i bok affären...:) haha! Ses på fre ska bli kul!!

2008-06-16 @ 22:05:46
Postat av: Cornelia

jag lånade den av en kompis för lääängesen men läste aldrig den. imorse plockade jag fram den och började så smått, ska fortsätta nu innan jag släcker lampan :)

2008-06-16 @ 22:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback