Tour de Munka

När det är sommar så brukar jag cykla till jobb (ca 1 mil) och eftersom mina ben var som asplöv efter morgonens hårda styrkepass så tänkte jag att jag skulle unna mig en lite lugnare tur idag. Det gick dock mindre bra... Så fort jag kom ut på den långa stigande raksträckan så märkte jag att jag hade en cyklist några hundra meter framför mig. Min tävlingsnerv började sakta smyga sig på och innan jag visste ordet av så hade jag maxat musiken i hörlurarna samtidigt som jag trampade på som om jag vore på ett spinningpass. Med den speeden jag hade så kom jag ifatt cyklisten, och då var jag ju tvungen att fortsätta mitt tempolopp för att inte släppa förbi mig någon. Mjölksyran efter dagens benböj fick nu sällskap, men jag lyckades i alla fall uppfylla mitt mål med att komma först till Munka... Att jag sen blev alldeles för tidig till jobb är en annan femma...;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback