IBC - KAIS Mora 3-4 SD

Idag vill jag ge laget kred för att vi lyckades samla oss efter gårdagens urladdning! Vi spelade riktigt bra innebandy och gav inte vika en enda centimeter. Krille kom dessutom med många bra lösningar på hur vi skulle ta oss an deras spel. Det kvittade om de ändrade taktik, vi kontrade direkt=)! I sudden tog det tyvärr bara 45 sekunder innan Mora tryckte dit segermålet. Det kom lite oturligt då vi i läget innan hade haft en riktigt het målchans. Vi ska ändå vara nöjda med att vi fick en poäng, det hade faktiskt kunnat sluta hur som helst. Likaväl som vi hade kunnat vinna matchen hade Mora också kunnat göra det. Som den vinnarskalle man är kan jag dock inte komma ifrån besvikelsen över att vi bara får med oss en poäng på två sådana här kanonmatcher...!

Jag måste ändå säga att det är lite komiskt hur lite folk vi är. Motståndarlagen kommer med en trupp på 15-20 spelare där de många gånger går runt på tre femmor. Vi däremot kommer alltid till spel med två femmor och idag gick vi dessutom runt på tre backar. Innan matchstart kändes det tungt att jag inte skulle få byta lika ofta som vanligt, men jag vågar nog påstå att det för egen del gynnade mig. Jag kom igång direkt från start och dagens match är nog en av de bättre jag har spelat denna säsong. 

Ett härligt team-work mellan ledare och spelare gav oss en välförtjänt poäng!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Bra bilder vännen=)!
love U!puss

2008-01-28 @ 13:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback