Att hitta en skatt vill väl alla, men att räkna den hoppar jag gärna över...

På måndag är det åter igen en tenta som ska skrivas. Denna gång handlar det om företagsbeskattning och jag kan nästan påstå att det är något av det svåraste jag har läst under mina år på högskolan. Det är så enormt många regler som ska följas och när man väl tror sig ha förstått något så hittar man helt plötsligt undantag som är invävt i en lag 300 sidor framåt i lagboken, och därefter ytterligare 200 sidor framåt hittar man undantag från undantagen... Något som inte direkt har underlättat är vår lärares bristande kunskaper inom ämnet. Första föreläsningen sa han så här: "Ni får ursäkta, men jag behärskar inte detta ämne fullt ut. Jag ska givetvis göra mitt bästa, dock tror jag inte att det kommer hjälpa er" Nej det hade du helt rätt i! Att ordagrant stå och läsa i lagboken klarar jag av ganska bra själv. Det är jobbet med att tolka och förstå hur man ska ta sig an ett problem som man behöver hjälp med!

Skattjakten fortsätter...


Kommentarer
Postat av: Elina

Vännen, jag tror på dig, det är inget att oroa sig för, du kommer att fixa både nr 1 och 2...Sista rycket img, sen ger du järnet på måndag! Lycka till! Love you min bästis! Puss puss

2008-01-05 @ 21:33:42
Postat av: Ingridiume

Åh.. fattar att tentan känns tuff, vilket jkl ämne. Beundrar er som läser tuffa kurser & utövar elitidrott.
Grymt imponerande!!!!

Du kanske kan skriva så här: (håll i dig)
//Skattelagstiftningen i Sverige förändras ju så ofta och komplexiteten gör det svår att ha koll på läget. Det jag lärt mig på kursen kommer att vara inaktuellt när jag börjar jobba. Jag vet var man kan söka information och att det finns skattejurister att anlita detta svar bör göra mig till "Top of my class".//

Ja det var ett "Tips" *skojar* från en en företagare...


Ang. dina inlägg.
Läser ofta och gärna här, gillar din blogg.
Lycka till i matchen mot Dalen nästa helg, synd att det inte är borta match för din del.Tror det kan bli en rolig och tuff match.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback