IBC - Karlstad 3-6

Gör man inga mål så vinner man heller inga matcher. Jag tycker väl inte att resultatet speglar matchbilden, men om vi inte kan förvalta de lägen vi skapar så finns det inte mycket att göra. Vi fick tyvärr en dålig start med ett tidigt underläge på 0-2. Detta lyckades vi aldrig hämta upp utan fick istället jaga hela tiden. Inte ens i tredje perioden, där vi vinner skotten med 20-6, kommer vi nära resultatmässigt.

13.08 in i tredje perioden får vi straff. Denna sekvens har jag både drömt och tänkt på hur många gånger som helst. Krille pekar på mig och jag går in på plan. Som han själv uttrycker det så har jag min "patenterade variant" som jag givetvis hade tänkt försöka mig på. I mina tankar har det alltid varit Pixbo som varit motståndare, det står 3-3 och det är 10 sekunder kvar av matchen när vi får straff. Jag går fram, lägger upp bollen, hör domaren blåsa i pipan, gör min variant och sträcker jublande händerna i luften. Riktigt så här blev det då inte i verkligheten... Det där med händerna i luften blev istället ett nersänkt huvud. Vad som gick snett har alla olika uppfattningar om. Vissa påstod att målvakten var väck och att jag sen själv sparkade till bollen så att jag miste kontrollen, andra menar på att målvakten sparkade undan bollen med sina fötter. Jag kan inte själv säga vad som hände, men det jag vet är att det blev ett misslyckande. Kanske var det för att det inte var Pixbo som var motståndarna...;) Jag citerar farmor: "Du kan i alla fall glädja dig åt att ditt namn var rättstavat i tidningen" Ja, det gäller ju att se det positiva... Tyvärr stod inte mitt namn där för att jag hade gjort något bra, utan för det motsatta...

Domarnas insatser var det en del som inte var nöjda med. Jag däremot tyckte att de var jätte bra. De tillät ett tufft spel och släppte slagen vilket passar min spelstil utmärkt=)! Scott blev välförtjänt matchens lirare, men gav sina blommor till mig. Du är verkligen för söt, tack! Att skellefteå knep två poäng mot Ö-vik kom som ett extra slag och nu börjar det verkligen brinna i knutarna. Det återstår tre omgångar där vi ska ta oss an Balrog, IKSU och Rönnby. Det är ingen lätt uppgift, men ingenting är omöjligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback