En omtänksam herre

I torsdags när jag stod på stationen och väntade på bussen så kom de och talade om för oss att den var trasig. Vi skulle alltså istället få vänta tills nästa avgång som var en halvtimme senare. Jag hann inte tänka mer än "typiskt" innan min "pendlarkollega" kom fram till mig: 

- Jag tänker inte stå här och vänta utan kör själv istället. Jag går till bilen och hämtar upp dig här om du vill åka med?

Givetvis ville jag det och han plockade även upp en av sina kollegor på stortorget. Jag kan ju inte säga annat än att jag var i ett väldigt tryggt förvar då både två hade chefsroller på polisen i Helsingborg. De hade dessutom ganska många intressanta berättelser då de jobbade som brottsplattsutredare.

De letar bovar medan jag letar siffror...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback