Sakta i backarna

- Du borde vara sjukskriven på heltid.
- Det går inte för mitt jobb...
- Jag kan sträcka mig till halvtid. Ditt knä är svullet och har inte det lagt sig till på tisdag så måste vi tömma det på vätska.


Idag var det första gången hos sjukgymnasten och det var väl med blandade känslor som jag gick därifrån. För att vara ett korsbandsknä så såg det tydligen bra ut invändigt. Styrkemässigt var det inte heller några problem, men sämre var det då med utsidan. Jag kan väl inte påstå att jag har vilat särskilt mycket sedan skadan skedde. Anledningen till det är att jag tycker det är jobbigt att bara gå hemma. När jag inte gör något så blir det att jag tänker alldeles för mycket och det är främst det som jag har försökt rymma ifrån. Förra veckan hade jag många övertidstimmar, vilket var för att underlätta för de som skulle hämta och lämna mig samtidigt som jag ville samla på mig lite komptid för just sjukgymnastiken. Nu i efterhand har det ju varit mindre klokt...

Spänn lårmuskeln


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback