Trebensrace med blandade resultat

Igår var det dax för det årliga trebensracet i Kvidinge. För min del var det första gången som jag var på plats och bara det var en upplevelse. Jag var dock inte med och tävlade utan serverade dricka istället. 

Regler:
Alla deltagare blir indelade i par där de ska tejpa fast ett av sina ben i sin partner. När startskottet går ska de så snabbt som möjligt springa en 2 km lång sträcka där de på vägen ska svara på olika frågor. Förutom frågorna så finns det även tio stycken vätskestationer. På varje station ska det som serveras drickas upp och det kan vara alltifrån vin och öl till snapsar och drinkar. De som har lyckats pricka in flerst antal rätt på tipsrundan, i kombination med en bra löptid, vinner racet.

Det var några gigantiska kontraster från det att paren stod på startlinjen till att de passerade mållinjen 30 minuter senare. Man kan ju säga att vissa mådde bättre än andra...;)


Jag, Elina och Peter ansvarade för en av stationerna och här väntade vi bara på att de törstiga löparna skulle komma fram...








Conny och Lindis var det första paret som nådde vår station. De var ute efter segern och hade ingen tid att småprata...;) Alek och hennes partner ville också kämpa om den åtravärda förstaplatsen så även deras dricka rann ner ganska lätt...=)


Elina och jag var hyfsat frusna efter den kalla blåsten. Katta däremot var fortfarande varm efter sin löptur...=)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

ARH! jag var med på det traditionella trebensracet när jag lirade i Å/K och det var SÅ JÄVLA KUL!!!!! hahahah

2008-08-10 @ 17:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback