Träningsmatch: FBC - Åstorp/Kvidinge (div.2) 15-0

Kvällens match blev inte särskilt spännande när vi redan efter ett par minuter ledde med 3-0. Jag tyckte vi visade prov på några riktigt fina spelvändningar och anfallskombinationer, och det ska då nämnas att vi inte har tränat någonting alls på detta. Siffrorna talar sitt klara språk och det märktes att det skilde några divisioner mellan lagen. Trots att matchen kändes avgjord ganska tidigt så fortsatte vi att rulla på och jag tror jag talar för alla när jag säger att det var riktigt kul att spela=)! Min egen insats känner jag mig nöjd med och självförtroendet höjdes några snäpp när både dragningar, vändningar och passningar satt som de skulle. Min backkollega, Linda Olofsson, skötte sig strålande och idag kändes det verkligen som om det mesta klaffade mellan oss=)!

Till Åstorp: Jag tyckte att ni kämpade på, men idag så räckte det tyvärr inte. Jag är övertygad om att det kommer gå bra för er i fortsättningen och de gånger som jag inte själv har match så kan ni kan räkna med mig som en supporter på läktaren=) Fortsätt att träna på och se detta som en genomkörare, jag vet att ni kan bättre!

Nu väntar drygt en veckas träning innan vi beger oss till Västervik för turnering. Det kommer förhoppningsvis bli en repris från i fjol där vi gick obesegrade genom hela cupen. Vi kommer dessutom få ett ypperligt tillfälle att svetsa samman vår trupp ännu mer. Det ena äventyret avlöser det andra...


Kommentarer
Postat av: Linda

Kan inget annat än att hålla med dig Emelie, det kändes verkligen superbra mellan oss igår, sen finns det ju alltid något att finslipa men det kommer vi fixa, vi arbetar och diskuterar varje träning fram till premiären då vi förmodligen inte har några stora frågetecken på hur den andres spelstil och agerande fungerar :) kram kram

2008-08-22 @ 08:46:52
Postat av: Elina

Grattis till segern! Ni var grymma, men de visste jag redan. Nu tar vi båda nya tag inför img, då e de fotboll. Love! Puss puss <3

2008-08-22 @ 12:05:16
Postat av: Anonym

min pappa fortsatte att mala på om er två hela vägen hem till hässleholm, vilket tar en timme ;P så ja, ni funkade utmärkt : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback