Båstad Outdoor Open 2008

- Det är du som ska ha tack!

Helgen har rusat iväg i ett hejdundrandes tempo och det känns lite sorgligt att det är ett helt år till nästa BOO. Innebandymässigt är jag jätte nöjd över lagets insats! Vi gick obesegrade genom gruppspelet och i kvartsfinalen lyckades vi vinna med 3-2 över våra elitseriekonkurrenter Täby. I semifinalen var vi inte riktigt på tårna från start och i paus ledde Falun med 3-0. Vi hämtade oss och reducerade två gånger om, innan vi även lyckades få in en kvittering. Fem minuters sudden väntade och tyvärr var det inte vi som fick in segermålet. Givetvis var det surt att förlora och besvikelsen lyste i våra ögon, men sett till att vi i vanliga seriematcher aldrig har rubbat vare sig Täby eller Falun så tog vi ett rejält kliv framåt när vi plockade hem fyra poäng av sex möjliga. Tyvärr så räckte det ju inte hela vägen, men i årets startfält är inte en tredje plats fy skam.

RESULTAT:
FBC Engelholm - Pixbo Wallenstam IBF 3-2
FBC Engelholm - Rödovre 12-0
Ljungby - FBC Engelholm 2-6
FBC Engelholm - Täby 3-2
Falun - FBC Engelholm 4-3 (SD)

Trots att vi har fått in ganska många nya ansikten så känns det som om vi är på god väg att bli en sammansvetsad trupp. Det är härliga personligheter och jag har känslan över att vi detta år kommer lyckas med något stort...

TRUPPEN I SIN HELHET
Målvakter:
Rebecca Eklund
Andreia Koller (Ny Zug United Schweiz)

Backar:
Emelie Ohlsson
Cornelia Scott
Linda Olofsson
Marika Tapper
Hanna Tjernqvist
Jennifer Esmaili (Ny Skellefteå elitserien)
Emelie Salomonsson (Ny Halmstad div.1)
Helene Kullander (Ny Gällared div.2)
Johanna Andersson (Ny från Helssingborg div.2)

Centrar/forwards
Emma Wahlström
Maria Ursin
Tina Olofsson
Madeleine Böcker
Maria Andersson
My Löfqvist
Caroline Böcker (Ny Balrog elitserien)
Tove Johansson (Ny Färjestaden div.1)
Frida Sneitz-Edelsvärd (Ny Ingelstad div.1)
Anna Gunnarsson (Ny Hässleholm div.2)

Nu jobbar vi vidare mot högre höjder och de kommande veckorna väntar helger fyllda med matcher=)! Den benhårda konkurrensen kommer hjälpa oss att ta ytterligare kliv framåt!

Det finns många stigar till bergets topp, men utsikten är alltid densamma!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

DET ÄR DU SOM SKA HA TACK! ;D

2008-08-04 @ 14:38:29
Postat av: Emma

Vilken grym helg! För egen del på fler sätt än bara innebandy =). Håller inte riktigt med bara om att vi aldrig rubbat Falun... 12-11 förra året?=)

2008-08-04 @ 15:45:50
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Emma: Jag syftade på att vi aldrig har tagit poäng mot något av lagen...

Postat av: hmm

vem var det som sa så? var det du?

2008-08-04 @ 17:32:08
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Hmm: Haha... Det var inte jag som sa det, utan det var givetvis vår egen lilla firre Anna Gunnarsson...;)

2008-08-04 @ 17:49:55
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hej! Vad kul att se alla i BOO igen! Konkurrens är bara bra, det viktigaste är ju att vi gör det som krävs för att bli bättre och att ni med den kan acceptera att sitta vid sidan om ibland vilket många verkar ha så svårt att förstå. Jag har aldrig haft så roligt som när jag och Jessi konkurrerade om platsen och det gynnade ju alla! Ibland måste vi våga gå utanför boxen. Tråkigt att mitt privatliv pajade så mycket för mig i slutet men allt i livet har sin tid och min tid är förbi, i alla fall som spelare :) Lycka till i serien och vad jag såg i helgen så har ni alla möjligheter att lyckas! Hälsa alla, kram kram!

2008-08-04 @ 18:21:46
URL: http://tarraz.blogg.se/
Postat av: Pillan

Du var grym min vän!Tjejerna måste vara glad över att ha en så säker back som dig!Love U!

2008-08-04 @ 19:57:54
Postat av: Elina

Ni gjorde en mkt bra turnering o jag tror ni har alla möjligheter för att lyckas i år... Lycka till! Love you! Puss puss

2008-08-05 @ 08:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback