"Vilken härlig dag"

JAG VILL HA EN EGEN MÅNE! Vad önskar du dig?

I julas gav Elina mig en biljett till Ted Gärdestads minneskonsert i Halmstad. Igår var vi äntligen på väg för att lyssna. Vi inledde med en kort shoppingrunda med sol, vind och vatten innan vi slank in på en restaurang för att äta. Vi tyckte där såg relativt tomt ut, men tydligen var det ett populärt ställe där man egentligen behövde betälla bord innan. Vi hade dock lite tur och fick plats=) Maten var som dröm och fantasi, helt utsökt!

Mätta i magen begav vi oss vidare till konserthuset. Teds låtar framfördes av kända artister och emellanåt var det rysningar längs hela ryggraden. Mitt i konserten sa konferenciern plötsligt att Kenneth Gärdestad fanns med i publiken. Alla började applådera och jag tittade mig runt för att se var han satt. Elina petade på mig och sa:
- Han sitter helt nära dig.

Rätt som det var reste sig mannen framför oss upp. Varken jag eller Elina hade någon riktig koll på hur Kenneth egentligen såg ut, men nu vet vi alltså=) Det måste vara sjukt stort att lyssna på en två timmar lång konsert som är tillägnad sin bror. Visst att det var länge sedan tragedin inträffade, men jag förstår inte hur han kunde hålla tårarna i styr, starkt! You cant´t stop the train...

När showen är slut... Föreställning var verkligen sevärd och så mycket bättre än vad många säkert tror. Tack min vän för en toppenjulklapp=)! Lyckliga dagar!

Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller, som tårarna gör, rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå, är himlen så oskyldigt blå.

JAG SKA FÅNGA EN ÄNGEL, FÖR KÄRLEKENS SKULL

Kommentarer
Postat av: Elina

Det var en riktigt toppendag/kväll! Tack själv gumman! Love you min underbara vän! Puss puss

2008-04-20 @ 10:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback