En idrottsstad

Dagens individuella gympass genomfördes på eftermiddagen så att jag skulle kunna se det heta hockeyderbyt mellan Malmö och Rögle. Matchen gick på TV4 sport, vilket är en kanal som tyvärr inte ingår i Ängelholms basutbud. För ett tag sedan övertalade jag pappa att skaffa den och då med främsta syftet att jag ville se innebandymatcherna. Det har visats en hel del annat bra på den kanalen också så det beslutet tror jag nog ingen i vår familj ångrar... Rögle var det tydligen många som var intresserade av och det var en hel del gäster som droppade in hos oss. Det slutade med att vi satt elva stycken i soffan. Egentligen slår väl inte mitt hjärta jätte hårt för Rögle då de blir lite som en konkurrent till innebandyn. De fyller sportsidorna i tidningen och pumpar ut det mesta av företagens sponsorpengar, med andra ord kommer kommunens andra idrotter lite i kläm... Givetvis hoppas jag på att Rögle ska lyckas för det är ju alltid kul med framgångsrika lag på så nära håll. Tänk att en så pass liten stad som Ängelholm har så många elitlag. Det är Rögle i allsvenskan/elitserien, ÄFF i superettan, EVS volleyboll i elitserien, IBC innebandy i elitserien, IBC herr i division 1 samt ÄLI basket division 1. Det är inte konstigt att det är brist på pengar och idrottshallar...

Hockeymatchen blev en svettig historia som nu helt och hållet kommer att avgöras på torsdag. Inför sista omgången är det nu fyra lag på samma poäng, kan det bli jämnare? Jag hann även se lite på matchen mellan Liverpool och Arsenal och vilken avslutning det blev! Liverpools 2-2 mål är ju helt underbart, vilken speed den killen sitter inne med!

Tänk vad bortskämda vi är med alla TV-sända matcher. På fredag är det dax igen då TV4 sport visar premiärmatchen mellan Häcken och ÄFF. Jag räknar med en fullsatt TV-soffa då med...;)


Kommentarer
Postat av: Elina

Gud vad mysigt! Då är det hos er man ska krypa in när det vankas spännande idrott på tv ;)? Ha en bra dag! Love you! Puss puss

2008-04-09 @ 07:44:01
Postat av: Cornelia

Liverpool och Arsenal-matchen! FYFAN! Tyckte synd om Arsenal :((

2008-04-09 @ 11:04:20
Postat av: Emma

Allvar! sänder de den matchen? =) är man välkommen? =)

2008-04-09 @ 15:28:58
Postat av: Emlan

Till Emma: Det är klart att du är välkommen=) Först till kvarn gäller...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback