Älskade lillebror

"Hej Emelie! Hur gick din match idag? Mår du bra? Ring så fort du vet hur det har gått för Philip"

Detta meddelande hade farmor talat in på min eurovoice under tiden som jag spelade match igår eftermiddags. Jag fick en orolig känsla i magen och vågade först inte ringa tillbaka. Istället ringde jag hem, men där var det ingen som svarade. Jag provade då med både mammas, pappas och Philips mobil, inget svar där heller. Oron växte och jag ringde farmor & farfar. När farmor förstod att jag var helt ovetandes sa hon att jag skulle få prata med farfar istället. Nu var jag riktigt ängslig...!

Samtidigt som jag hade spelat match så hade Philip också gjort det. På en långboll hade han gått upp för att nicka då en i motståndarlaget hade kommit bakifran och skallat ihop med honom. Philip hade tappat medvetandet direkt och fallit handlöst mot marken. Han kunde inte ta för sig och ramlade därför rakt på huvudet. Ambulans tillkallades och han fick åka direkt in till Helsingborgs lasarett. I 55 minuter låg han medvetslös och när han väl vaknade upp blev hela hans kropp fastspänd på en metallplatta för att han inte skulle röra något innan han hade blivit röntgad. Efter fem timmar släpptes han lös då röntgen inte hade visat något fel. Läkaren tog prover och han fick ligga kvar på observation över natten. Diagnosen blev att han hade fått en rejäl hjärnskakning vilket var en lättnad när vi fick det beskedet!

Att mamma & pappa till slut valde Philips match framför min är jag glad över. Att de bara skulle få reda på sporadiska saker över telefen och veta att han dessutom inte hade någon i familjen sidan om sig hade varit ännu jobbigare. Av allt jag har hört i efterhand fanns det så många gulliga människor på plats som både hjälpte och stöttade, tack för det!

Krya på dig brorsan=)!

image53

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte visste jag att jag påverkar andra att förstå vad som är viktigt så mycket...

2007-09-10 @ 14:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback