En dag kvar...

Jag brukar nästan aldrig vara nervös, men idag har mina nerver suttit utanpå kroppen. Hela dagen på jobb har jag kännt av spänningarna. Energin har sprutat från öronen och jag har precis varit ute på en promenad med mamma för att lugna ner mig lite (min optimala laddning är att vila från träning dagen innan match, så att springa var inget alternativ...) På jobbet har jag till och med pimlat två liter vatten, vilket är gigantiskt mycket för en sån som mig som i vanliga fall brukar glömma att dricka något till middagen. Det ska dock sägas att jag har fått springa på toa ett antal gånger...;) Matchväskan är färdigpackad och nu ska det bara till att jag somnar i vettig tid ikväll. Dagen innan en viktig match har jag väldigt svårt för att slappna av. Att jag dessutom är väldigt beroende av min nattsömn för att kunna prestera på topp gör inte saken lättare. Mitt mål är att konservera all min energi till imorgon och ge utlopp för det mot Pixbo. Överladdad? Inte en chans, när domaren blåser i pipan kommer all nervositet vara som bortblåst och alla kommer vara tända till max=)!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Att springa innan match var för mig ett sätt att minska den fysiska anspänningen i kroppen. Sk somatisk stress. Det är viktigt att ha hög anspänning men samtidigt vara avslappnad i kroppen för att kunna prestera maximalt. Därav löpning innan match för att komma i rätt känsla i kroppen. Denna balansen är väldigt personlig och kan vara svår att hitta och därför laddar vi på olika sätt. Men det kan ju vara värt ett försök eftersom du är så vältränad så återhämtar du dig snabbt till match. Kramis

2007-10-08 @ 14:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback