IBC - Endre 3-4

Ännu en uddamålsförlust, vad ska vi göra för att få marginalerna på vår sida?! Lika orättvist som det kändes förra helgen mot Mora, kändes det igår. Vi var värda mycket mer än en nolla! Matchbilden var ungefär som jag hade förväntat mig. Både vi och Endre är lag som kontrar, så emellanåt böljade spelet fram och tillbaka. Insticken i mitten brukar vara deras grej, men jag måste ändå säga att jag tyckte vi plockade bort det riktigt bra. Uppställda i försvar släppte vi inte till särskilt mycket, utan de fick sina mål på andra sätt. Två frislagsvarianter i hörnan gav utdelning, samt en tekning i vår försvarszon. Ett mål gjorde de dessutom när en av våra spelare låg skadad ute vid sargen. Osportsligt? Både ja och nej. Jag hade ju aldrig själv slagit en boll över sargen för att en motståndare hade legat och kvidit utan det är väl självklart att man tar chansen att komma till ett avslut om man har läge...

Om min egen insats vet jag inte riktigt vad jag ska säga. De senaste säsongerna har jag kännt att jag har haft en kurva, som utvecklingsmässigt, pekat rakt uppåt där jag har kommit till rätta med både mitt offensiva och defensiva arbete. Just nu känns det som om jag står i en backe som bara börjar luta mer och mer neråt. Jag kommer inte riktigt till min rätt och jag vet inte hur jag ska göra för att vända på det. Det har på något sätt låst sig för mig och jag vet inte var jag ska leta för att hitta nyckeln. Att lyckas är något man förtjänar, alltså är det bara att fortsätta kämpa vidare. Förhoppningsvis hittar jag min nyckel på vägen, jag vägrar att göra en "plattsäsong"!

Kommentarer
Postat av: Hmm?

Om du står inför en jobbig (uppförs)backe kan den aldrig luta nedåt... Tänk på det du!

2007-11-04 @ 19:18:06
Postat av: Emlan

Till "Hmm": När jag är som bäst står jag på toppen av min backe. Ju längre från toppen jag kommer desto sämre går det. Man kan se det på olika sätt...;)

2007-11-04 @ 22:15:53
Postat av: Hej

Vi är många som hejar på er så kämpa på. Resultaten har varit orättvisa, men kämpa på så vinner ni snart.

2007-11-05 @ 16:51:10
Postat av: Elina

Vännen, jag kolla i lördags! Å nej, du har helt fel, flera matcher jag har sett i år, har sett jättebra ut för dig! Kämpa på min lilla stjärna! Love you! Puss puss

2007-11-05 @ 21:31:10
Postat av: Hmm?

När man väl nått den ouppnåliga toppen bör det väl ändå vara ett skönt och behagligt flyt nedåt...? =)
"Always look at the bright side..."

2007-11-07 @ 15:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback