Det är den egna känslan som avgör

Jag tittar bort mot karusellen. Alla som sitter i den ser ut att ha roligt och verkligen njuta av ögonblicket. Jag funderar på om jag ska kliva på eller inte, men i sista stund bestämmer jag mig för att göra det. Beslutet togs utan någon eftertanke och jag sitter nu förväntansfull och väntar på vad som ska hända. Den börjar sakta röra på sig, runt, runt, runt... Ganska så tidigt känner jag mig yr och förvirrad och vill inget hellre än att den ska stanna. Det är dock inte jag som avgör det nu utan både hastighet och längd bestämmer någon annan. Något annat alternativ än att sitta kvar finns inte. Att stiga på resan var ju trots allt mitt egna val och då får jag köpa konsekvenserna av det också. Jag tittar mot övriga passagerare och får känslan av att de verkar vara nöjda. Alla har vi olika uppfattningar om samma händelser, att påstå något annat vore en lögn!

Vissa kvällar är det svårare att somna än andra...

Kommentarer
Postat av: marran

visst är det så! så rätt så rätt...

2007-11-28 @ 15:37:02
Postat av: Anonym

Det hade varit bra om du hade tagit reda på fakta innan du pratar...speciellt om andra om saker du inte har någon som helst aning om...du kan prata skit hur mycket du vill om du tycker det är nödvändigt men det hade kanske varit bättre att fråga eller hur? Det är ju det du vill att andra ska göra med dig och inte dra förhastade slutsatser. Du kanske ska läsa din egen blogg igen och behandla andra som du vill bli behandlad själv...

2007-12-06 @ 13:18:26
Postat av: Emelie

Till ???: Jag skrev inlägget på ett sätt som skulle göra det lättare för läsaren att sätta sig in i situationen. I själva verket är "Du-personen" jag själv, annars hade jag inte kunnat skriva om de upplevda känslorna på ett sånt sätt. Jag var själv huvudperson i situationen och att prata om vad som hänt då har jag aldrig sagt något om. Alla får skapa sig en egen uppfattning om vad som har inträffat så länge de själva har varit på plats. Det jag har syftat på tidigare är att man först och främst ska få en bekräftelse på att det man har hört stämmer innan man sprider det vidare. Att skriva om andras känslor är inget jag gör och jag skrev dessutom att "Du får känslan av att de verkar vara nöjda". Jag la dessutom inlägget under kategorin personligt, vilket just syftar på att det handlar om mina tankar och känslor. Hade jag syftat på någon annan hade jag hittat på en kategori för det. Jag skriver alltid efter mina egna funderingar och står för mina åsikter. Det är kanske något som du själv bör fundera över att göra!

2007-12-06 @ 14:59:58
Postat av: Emelie

För att undvika fler missförstånd har jag nu bytat ut "Du" mot "jag"...

2007-12-16 @ 20:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback