Händelserik dag på jobbet

I söndags morse när jag skulle öppna affären kom det in en lite halvläskig snubbe i 25-års åldern med långt hår samlat i en hästsvans. Han såg ut att komma direkt från nattens festande och var allmänt virrig då han bland annat frågade mig samma sak tre gånger. När han skulle leta fram sina pengar satte han helt plötsligt fram en vit liten burk. Jag försökte läsa vad det stod på den, men när han märkte att jag kollade lite extra kom han på sig själv med att ha visat den för mig och stoppade snabbt ner den igen med en mumlande ursäkt om att han hade hittat småungar som lekte med den. Inuti skulle där tydligen ligga både pulver och tabletter... Hans lilla vita lögn gick jag dock inte på och burken var nog inte full heller då killens tomma ögon stod åt alla håll samtidigt som han hade svårt för att hålla sig på benen. Det finns allt skumma typer i lilla Munka...

Senare under dagen kom där en kille som ville köpa cigaretter. I vanlig ordning är jag inte nog försiktig med att försäkra mig om att vederbörande har åldern inne. Jag ber snällt om hans legitimation och jag ser hur han tveksamt tar fram det. Jag tittar på det och ser att han är född 1970. Jag förklarar mig med att jag är tvungen att ta legitimation på alla jag anser vara under 30 år. Visst skämdes jag väl kanske lite efteråt, men vem har inte svårt för att bedöma ålder...?!


Kommentarer
Postat av: jennie

men jag diggar din kommentar, " jag måste ta på dem som jag tror är under 30" då räddar du det snyggt:) Men pulverkillen var ju lite creepig...

2007-05-10 @ 08:38:11
Postat av: scott

hahahah du är för rolig :)

2007-05-10 @ 14:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback