Ett första möte

Igår fick vi för första gången träffa vår nya innebandytränare Christian. Han gick igenom lite av sina grundläggande principer samt hur han och Jessa har tänkt sig sommarens upplägg. Han verkade vara lättsam, men samtidigt bestämd, vilket behövs i vår trupp! I sommar ska vi få fyra veckors ledighet (v.26-29) då det är indivuduell fysträning som gäller. Det är lite synd att man inte fick reda på detta lite tidigare så att man kunde ha planerat in sin arbetssemester efter det och kanske åkt iväg någonstans (Jag ska ha semester v.30-32). Jag har tagit för givet att vi skulle köra hela sommaren med max en veckas ledighet då det brukar se ut så. Nu blev det alltså annorlunda i år. Å andra sidan så kommer jag inte att missa några träningar på grund av att jag ska jobba och det känns ju i och för sig bra!

Den 3 juni ska vi ha en heldag där vi har bjudit in ca 15 spelare från andra klubbar. Förhoppningen är att där är några som passar in i vår trupp och vill följa med på vår kommande elitserieresa. En del andra helger är också uppbokade, dock vet vi spelare inte vad de ska fyllas med ännu... Än så länge tycker jag att det ser jätte bra ut och jag hoppas att Christian infriar allas förväntningar. Som han själv uttryckte det: "Ni lägger ner så mycket tid på det här så varför inte göra det ordentligt hela vägen."

Kommentarer
Postat av: Jessa

Förlåt det där med din semester och att ni har ledigt en månad. Men så blev det i och med att vi började träna så tidigt, så kör man en längre vila. Typ som rögle gör faktiskt.

2007-05-23 @ 07:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback