Innebandyns try-out dag

Klockan 8.30 samlades vi i hallen för en gemensam frukost. Sju nya ansikten dök upp och jag måste säga att där var många jag var imponerad av. En målvakt känns som högsta prioritet och om hon som var på provträningen väljer att skriva på ser det riktigt bra ut. Det som ska till är att hon får ett jobb här nere, lyckas det så har vi knutit till oss en målvakt i världsklass! Övriga spelare kom från blandade divisioner och länder; en var från danska landslaget, en från norska landskaget, en från division ett och tre stycken från olika division två klubbar (varav en spelar i U19 landslaget). Det ska bli spännade att se hur truppen kommer se ut, tror att den skulle vara spikad vecka 30.

Vi hade ett tvåtimmars träningpass på förmiddagen där det var en hel del innebandyspel. På eftermiddagen fokuserade vi mycket på skott och passningar. Jag kan ju inte påstå att jag var vän med min klubba, kan knappt förstå att jag ens lyckades spela med den förra säsongen...=) Det är väl bara till att försöka få tillbaka den lilla känsla man hade i fjol och se om det räcker detta år också...;)! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback