Läseftermiddag

Magdalena Graaf´s bok Det ska bli ett sant nöje att döda dig är en sann historia baserad på hennes egen uppväxt. Jag har i stort sett läst oavbrutet hela eftermiddagen och tiden glömdes bort när jag satt försjunken i hennes berättelse. Helt ärligt så har väl inte systrarna Graaf tillhört den kategorin av offentliga personligheter som legat mig varmast om hjärtat, men efter att ha läst denna självbiografi så ser jag på Magdalena på ett helt annat sätt. Allt det lidande och den smärta som hon har fått gå igenom är inget som du ens önskar sin värsta fiende. Vill du ändra uppfattning om någon (vilket jag tror att du gör) så ska du ge dig ikast med denna bok!


101060-10

Kommentarer
Postat av: Nelle

Den är sååå bra ! Jag ändrade HELT uppfattning om henne . Skrämmande att man dömmer en person utan att känna den :S Hmm! Ses imorgon gumman. Gött pass idag :D puss (L)

2007-01-23 @ 22:50:21
Postat av: Pillan

Den är riktigt bra,väldigt gripande!Nyttig läsning!ha det så bra pärlan;)Puss

2007-01-24 @ 20:36:01
Postat av: Pillan

Den är riktigt bra,väldigt gripande!Nyttig läsning!ha det så bra pärlan;)Puss

2007-01-24 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback