IKSU - IBC

Jag hade tänkt ut ett perfekt inlägg som jag skulle ha skrivit om vi hade tagit poäng i helgens match. Nu gjorde vi tyvärr inte det och jag får istället ta och skriva om ännu en storförlust. Tidigare år har vi mer varit ett lag som spelat bra mot bättre motstånd och sen haft svårt att prestera mot sämre lag. Detta år är det precis tvärtom, vi spelar emellanåt bländande innebandy mot bottenlag, men sen när det kommer till topplagen klappar vi ihop totalt. Idag var inget undantag, även om vi "bara" låg under med 2-0 efter första perioden. IKSU rullade runt bollen bra och det fanns inte särskilt mycket att säga om deras seger. De hade lätt kunnat få in några bollar till, men sen fick de även in ett par enkla mål så det jämnar nog ut sig i slutändan. Slutresultatet skrevs till 11-1 och det är väl inte något man är jätte stolt över. Mitt plus delar jag i alla fall ut till Scott som gjorde en bra match och bjöd på en hel del lyckosamma finter=)! Denna helg har vi suttit i buss 32 timmar för att spela en match på 60 minuter. Att vi alla lever för innebandyn och laget är väl inget man behöver säga två gånger...


Lotten avgjorde rumsindelningen på lördagens vandrarhem och jag hamnade tillsammans med Emma, Tojan, Scott och Jullan. På kvällen fick vi även påhälsning av Marika som glatt delade med sig av sina historier och erfarenheter...;) Emma vill ha "mesar", Tojan vill ha busar, Jullan vill ha grönsaksälskare, Marika rättar till det så det blir som hon vill och Scott vill ha sin Linus...;) Haha...många góa skratt blev det i alla fall=)! Mycket SKITsnack dessutom, men som vi sa: "Det är NÖDvändigt".


Som vanligt var vi inom en runda på H&M där vi gick igenom vad de hade för träningspannband. Ett par stycken nya blev det i alla fall.

Vi lämnade Umeå lite efter klockan 19 igår och kom fram i Ängelholm vid nio i morse. Jag trodde verkligen att natten skulle vara jobbig, men vad snabbt den gick! Jag somnade vid 00.30 och sov till 8.30 då de väckte oss och sa att det bara var en kvart kvar tills vi var hemma. Riktigt skönt att det gick så lätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback