DM: Backalirarna - IBC 5-17

Jag är en person som inte är jätte förtjust i att köra bil, och särskilt inte om det är till nya ställen. Det kan ju då också sägas att mitt lokalsinne är uselt, jag kör mer ofta fel än rätt...=) I vilket fall som helst behövde vi bilar till matchen så jag anmälde mig som chaufför. Jag och pappa skrev ut en karta med vägbeskrivning för att öka chanserna till att jag skulle komma fram till matchstart...;) När jag väl kom till samlingen, här i Ängelholm, visade det sig att vi var en bil för mycket och jag var inte sen med att köra och parkera. Min karta lämnade jag till My som skulle guida Tjärna. Allt verkade gå bra där vägnamn etc stämde, men när vi enligt vägbeskrivningen skulle vara framme stod vi mitt i ett bostadsområde. Hmm, det blev nog trots allt fel någonstans... Madde kollade kartan och insåg att där inte var någon idrottshall på den punkten som vägbeskrivningen var gjord till. Det visade sig att när jag och pappa hade slagit in "Kirseberg idrottshall" på datorn hade den inte hittat något med det namnet och hade istället tagit en punkt mitt i Kirseberg. Aja, med Tjärna vid ratten hittade vi fram ganska fort ändå. Det var i alla fall ännu ett bevis på att jag och vägbeskrivningar inte passar så bra ihop...;)

Matchen blev ingen nervpirrande historia. Motståndet stod malmölaget Backalirarna för som i vanliga fall hör hemma i division 3. Redan efter nio sekunder tog vi ledningen med 0-1. Det rullade på och siffrorna skenade iväg. Jullans kommentar efter 0-5 målet: "Tjejer, vi springer inte in och gratulerar efter varje mål. Jag vill komma hem i skaplig tid ikväll" Haha, du är gó du...;)! Vårt spel var inte på topp och att vi lät de göra fem mål på oss är inte okey. Givetvis är segern det viktigaste och sett till de sjutton mål vi levererade framåt så stämde i alla fall vårt offensiva spel. Nu väntar en semifinal som lär bli mot ett betydligt tuffare motstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback