Kvalitétstid á la Emlan och Jennie

Vilken lyckad kväll det blev igår! Det började med att jag och Jennie stack ner till torget där vi satte oss på uteserveringen. Vi snackade om allt mellan himmel och jord där vi konstaterade att vi var väldigt lika i vissa lägen...;) Vad är vi rädda för? Ja, säg det. Om vi bara själva hade vetat det... Hehe! När klockan var halv elva tog vi våra cyklar för att cykla ner till Klitterhus och se hur det nyöppnade stället Citrus var. Vägen dit blev rena rama mardrömmen, då vi fick för oss att det var mycket närmre att cykla via reningsverket. Där var inte en enda lampa på den långa asfaltvägen och det var som att cykla i en beckmörk tunnel med en ljus öppning långt långt fram. Det var kusligt, men som vi konstaterade, vem skulle ligga gömda i buskarna en onsdagkväll på en stig som är helt tom för att invänta oss...?! Mest skrämmda var vi var av alla djur som vi hoppades hade gått och lagt sig... Hehe! Jag råkade också ut för "en nära döden" uppelvelse. Jag cyklade och skrev på mobilen samtidigt när Jennie säger till mig att akta hindret på vägen. Jag kopplar inte riktigt och en meter innan hindret tittar jag upp från mobilen och får tvärnita samtidigt som jag väjer och sätter ner mina fötter. Puh, det var riktigt nära ögat! När vi väl kommer fram till stranden blir vi helt sålda båda två, så mysigt! Det står en kille och spelar gitarr och bjuder på riktigt sköna låtar med ett soft gung i. Vi blev helt kära i honom och vilken stämning det blir med en live-trubadur! Där var inte så mycket känt folk, men Jennie kände ett killgäng som var där i alla fall. De var riktigt góa och lättsamma. Vi fick dessutom lära oss line-dans som blev mycket populär hos trubaduren...;) Strax efter tolv begav vi oss hemåt igen och det var en lika fartfylld färd då som innan. Vi tog dock inte samma håll, men man börjar undra varför Ängelholm inte har lampor på sina cykelstigar. Vi såg ingenting och fick använda mobilerna som lampor (bara min cykellampa som fungerade och den var inte särkilt bra...Hehe), helt mysko!

Sammanfattningsvis så var min och Jennies onsdag så lyckad som den bara kunde bli! Ni som inte kunde följa med oss missade verkligen något och ja, detta kommer vi nog leva på ett bra tag framöver...;)!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Du är så grym på att återberätta. Sitter här och asgarvar för mig själv och tänker på onsdagen, det var sjukt kul!!!!Är så glad att vi hann med en litenensamstund bara du och jag innan sommaren är över!
Denna kväll kommer lätta finnas med i emelie och jennie arkivet;P Puss babe

2007-08-10 @ 06:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback