Jag vill satsa, men vad är det då som sätter stopp?

Just nu vet jag inte riktigt var jag har mig själv... Ena sekunden är jag bergsäker, men i den andra känns det inte lika självklart längre. Det är i sådana här lägen som man vill ha hjälp från ovan om vilket beslut som är rätt respektive fel... Att våga lämna det trygga och istället kasta sig rakt ut i det okända är något jag gör väldigt sällan. Jag börjar väl dock känna att jag har kommit till den punkt då det förväntas av mig att jag ska satsa.

Jag förmodar att jag är en aningen rädd, men för vad kan jag inte riktigt sätta fingret på. Jag skulle hemskt gärna vilja ha svar på det, och det lär jag väl bara få om jag hoppar från min trygga sida. Jag tycker det är synd och säga att tiden får visa vad som händer, för det känns som om den har fått sin chans. Just nu ligger det i mina händer och frågan handlar bara om vad jag själv vill.


Kommentarer
Postat av: Tina

En sak ska man i alla fall ha klart för sig:
Vågar man aldrig, så vinner man aldrig heller.
Sen kvarstår ju frågan: Vill du vinna? Det vet bara du. Om inte annat kan du ju pröva att våga för att ta reda på VAD du vill och OM du vill.
Det trygga är inte ALLTID det bästa...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback