En helg som har innehållit det mesta

Bahnhofs AW: Efter fredagens jobb begav jag till Ängelholm där jag mötte upp Bengan för lite afterwork. Det blev en trevlig kväll med nödvändig uppdatering om vad som hade hänt sedan vi sågs sist=)

Fika: Under lördagen blev jag hembjuden till Elina och Daniel. Den hemmagjorda blåbärs- och hallonpajen smakade mumma och att vi kunde sitta ute på deras terass utan att frysa var gudomligt! Daniel roade oss dessutom med lite gitarrspel, vilket höjde mysfaktorn avsevärt=)

Middag och utgång: Lördagskvällen spenderade jag tillsammans med mina kära vänner Elina, Sofia och Carro. Först var det matlagning hemma hos mig innan vi bänkade oss framför Melodifestivalen. En hel del tävlingar hann vi också med, men det var lite sura miner på de andra eftersom mitt årtalsminne knäckte de flesta;) Vid midnatt begav vi oss vidare in till Helsingborg för att svänga de lurviga och även om vi var besvikna på musiken så lyckades vi ändå ganska bra;)

Innebandy: Hela helgen har det varit SM för DJ18 här i Ängelholm. Jag passade givetvis på att kolla in deras matcher och jag kan inte säga något annat än att de bjöd på spänning. De första matcherna var väl kanske inte de mest roande, men finalmatchen mot Malmö var ett riktigt publikfrieri! Det var ett högt tempo, tuffa närkamper och en nagelbitare utan dess like. Att Engelholm lyckades vinna i sudden var en lättnad och här kan jag inte låta bli att nämna TP. I vanliga fall är hon en backklippa, men under denna helg spelade hon mestadels forward. Hon var ett plåster på motståndarnas målvakt och visade flera gånger om att hon har ett målsinne. Hennes felpassningar var lätträknade och pricken över i:et kom när hon slog in det avgörande målet. Glädjetårar från matchvinnaren och gratulationer från alla hemmafans. Detta var du värd TP, en kämpe! GRATTIS TJEJER OCH LYCKA TILL I APRIL!

Kommentarer
Postat av: pillan

Vart är bilderna :-)



Kramar

Pernilla

2011-02-16 @ 13:02:19
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Pill: Det fotades inte särskilt mycket så denna gång kan jag tyvärr inte bjuda på några...

Postat av: Pill

Vad är det jag hör, var ju ovanligt :) Kommer du ihåg vår fotning genom ängelholm en sommar för många år sedan, postlådan hahahaha

2011-02-18 @ 08:52:43
Postat av: Emelie Ohlsson

Haha, den kvällen går till historien! :)

2011-02-18 @ 11:07:31
URL: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback