Brinner det?

När jag kom hem från jobb och gick in i trapphuset så hörde jag att det var något som pep. Jag satte nycklarna i dörren, men innan jag hann öppna så stack min granne ut huvudet:

- Jag kom hem för en kvart sedan och då hörde jag din brandvarnare. Jag har luktat ner i ditt brevinkast, men jag kan inte känna någon rökdoft.

Jag blev lite smått nervös och öppnade dörren försiktigt. Det såg precis likadant ut som det gjorde när jag åkte hemifrån och min brandvarnare hade tydligen bara fått fnatt. Jag hade inte mer än hunnit plocka ut batteriet i den förrän grannen ovanför mig kommer ner:

- Den har pipet sedan klockan 15 idag. Jag ringde fastighetsskötaren, men de har inte varit här.

Jaha, det känns ju mindre tryggt att höra. Min brandvarnare hade alltså hållt på i två timmar utan att fastighetsägarna tog det säkra före det osäkra med att gå in och kontrollera så att det inte hade hänt något. Det är i alla fall tur att man har grannar som engagerar sig!

Kommentarer
Postat av: Marlan

Nä du... de jobbar bara till kl 12.. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback