Jag vågade titta

Tina Olofsson: Är det imorgon du ska byta förband på dina sår?
Jag: Ja, det stämmer.
Tina: Det är bäst att du ställer in dig på det värsta för det är verkligen ingen trevlig syn. När jag gjorde det så såg det ut som en ihoptryckt korv med stygn i, toppat med en massa blod...

Jag har föreställt mig hur det skulle se ut och jag sa det även till mamma. Hon blev lite ängslig eftersom det var hon som skulle byta plåster och det slutade med att vi ringde pappas kusin Regina, som jobbar med sånt, så att hon kunde göra det. Hon tog bort lindorna runt mitt knä och började ta av förbanden. Jag sneglade försiktigt och var lite rädd för hur jag skulle reagera när jag såg det. Titthålen hade redan torkat och det såg jätte fint ut. Det var dock inte dessa sår som jag hade fasat över utan det var det lite längre snittet. När jag såg det så tog jag ändå en lättnadens suck, det såg precis lika bra ut som de andra såren. Mitt knä var väldigt svullet och det är väl i och för sig inte så konstigt. Mer konstigt är det lilla hål som de bara hade satt ett plåster över. Jag hade nämligen tre titthål, ett längre snitt och sen en lite mindre prick som inte var sydd.

Mamma: Slant de med kniven eller?

Det var ju inget större och det finns säkert en mening med det också, men lite nyfiken är jag allt...;) Vi satte på nya förband och jag kände hur jag började svettas och bli vit i huvudet. Jag fick lägga mig och det var nog ganska nära att jag tuppade av. Jag brukar aldrig vara känslig för sådana saker annars, men jag antar att det blir mer påtagligt när det handlar om en själv...

Nu väntar en lång härlig dusch och det blir den första sedan jag opererades. Jag var nämligen först tvungen att byta förband och sätta på vattentäta plåster, vilket inte fick göras förrän två dagar efteråt. Jag har i alla fall sett fram emot att få tvåla in mig i härliga dofter och få bort känslan över att jag har sjukhuset på kroppen...


Kommentarer
Postat av: Jocke

Hoppas det gick bra med operationen :) !

2009-02-06 @ 15:58:04
Postat av: Evelina

Hej!

Jag var lika nyfiken som du på den där "pricken" efter min operation. Jag frågade Lasse och om jag inte minns fel så är det där han stuckit in den "pinne" som det nya korsbandet fästs på.

Stort lycka till med din rehab!!

2009-02-07 @ 15:36:43
Postat av: Hanna

Hej Emlan! Skönt att höra att operationen gått bra. Lite kul att läsa om pricken... jag minns oxå att jag var helt frågande om vad de var!?! Lycka till med rehab! Kram

2009-02-11 @ 15:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback