Träning ger resultat

Idag var det första gången som jag var hos sjukgymnasten efter min operation. Eftersom mamma och pappa hade vars en bil till jobb så ställde Farfar upp och körde mig, tack! Vi passade dessutom på att lämna tillbaka min knäkylare då jag inte behöver den längre. Jag använde den i stort sett bara dagen efter operationen, men sen har jag inte direkt kännt något behov av det. Min vanliga sjukgymnast Marianne är bortrest till den 23/2 och därför fick jag en tid hos Inge istället. Jag har varit hos honom några gånger tidigare och det känns bra att min vikarie var ett bekant ansikte.   

- Det här ser ovanligt bra ut!

Att hårda/stränga Inge sa detta betydde väldigt mycket. Av försiktighetsskäl så brukar han inte vara så generös med sådana kommentarer, men han var jätte nöjd med mitt knä. Jag har full sträckning, jag hittar min lårmuskel utan problem, svullnaden är inte så extrem längre och enligt honom så brukar många av de övningar som vi gjorde idag inte gå att göra förrän 4 veckor efter operationen. Det är sånt här som ger mig motivation till att göra min rehab en gång i timmen. När jag vet att det ger resultat och att det sen för mig närmre en come-back ger mig den energi som krävs. Varje framsteg jag gör nu är ett steg på vägen till att bli återställd och känslan av att komma närmre sitt slutmål är obeskrivlig.

Igår kväll försvann plötsligt min känsel på smalbenet och det kändes precis som det brukar göra när man får bedövning hos tandläkaren. Jag kunde riva och slå utan att jag märkte någonting och det kvittade vilka rörelser jag gjorde så fick jag inte tillbaka den. Det känns fortfarande likadant och när jag var hos Inge så passade jag på att fråga när det skulle försvinna.

- Det är bara till att vänja sig för du kommer troligtvis alltid att känna så...

Kommentarer
Postat av: My

Hej Emlan! Så skönt att du sluppit all smärta och problem! Gott att du kommit igång med rehab! Jag har ingen känsel på 2/3 av mitt underben. Visst är det en märklig känsla?! Dr W har dock lugnat mig och han tror att det kommer tillbaka, men det kan ta tid! Kram på dig och kämpa på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback