Endre - FBC 10-3

Dagens match var inte en av våra bättre. Under 40 minuter springer vi runt som några yra höns utan att riktigt veta vilka positioner vi ska ha. Vi låg för långt ifrån våra markeringar och inte minst i slottet där vi tillät gotlänningarna ta både första och andra returen. Att släppa en halv meter där är dödsstraff och rättar vi inte till det kommer vi att få det fortsatt tufft i våra återstående matcher. Överlag stirrade vi alldeles för mycket boll och även om vi visste att Endre söker diagonalpassningar och att det alltid dyker upp en spelare på bortre stolpen så var vi inte tillräckligt uppmärksamma på det.

Trots att vi släpper in tio mål så gör vår målvakt Andreia en stormatch. Tyvärr räcker det inte till poäng, men jag tror ändå att vi hade några högre makter med oss idag. 19.55 i Övik, jag säger inte mer...

Jag sammanfattar vår match med mitt välanvända citat:
- Mittplan är en transportsträcka och inte en hållplats!


Kommentarer
Postat av: IBF Falun låten

Lyssna på nya IBF Falun låten!



http://www.youtube.com/watch?v=iAkbzPkuNuM



http://ibffalun.com/Arkiv.asp?ArticleID=391&

2009-02-22 @ 13:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback