DM-match: Röke - FBC Engelholm 3-8

Kvartsfinal i DM och som vanligt var det vi som hade allt att förlora. På grund av det otäcka vädret kom vi fram en aning sent, men det löste vi ganska bra ändå. Matchen hade ett högt tempo då det var kontringar och spelvändningar från båda håll. Jag tyckte att vi genomförde den väl och även om det inte var förrän i tredje perioden som det lossnade så tyckte jag aldrig att det var någon fara. Vi rullade runt bra och kunde, med lite bättre inställt sikte, fått in några bollar till. Det blev i alla fall en seger och det får vi vara nöjda med.

Själv får jag väl medge att jag var en aning förvirrad. Mellan periodpauserna brukar jag ha för vana att ta av mig min kaptensbindel eftersom jag tycker att den sitter lite tight. Precis innan andra perioden skulle börja insåg jag dock att jag hade glömt kvar den i omklädingsrummet och Sofie fick springa och hämta den. Domarna väntade med att blåsa igång matchen och det blev lite pinsamt där ett tag. Jag skyllde dock lite på Elina då det brukar vara hennes uppgift att sätta på den. Det borde du ju ha märkt att jag glömde be dig om hjälp...;)

Efter matchen kom nästa missöde, jag glömde tacka domarna... Som tur var kom jag på det under tiden som jag joggade ner och hann alltså revangera mitt misstag. Jag vet inte vad jag ska skylla på här, men möjligtvis att klockan var mycket och att jag i vanliga fall brukar sova vid det laget;) Eller får jag helt enkelt bara inse att jag under denna onsdag var mer glömsk än vanligt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback