Observerat på bussen

Chauffören: Vad är det för något du har i din väska?

Jag: Innebandyklubbor

En annan passagerare: Vad bra att han frågade för jag har alltid varit nyfiken på vad det är. Jag trodde att det var en gitarr...

På onsdagar och torsdagar tar jag alltid med mig min toolbag till jobbet eftersom jag åker direkt till träningen när jag har slutat. Tydligen så har folk reagerat på detta, men hur kan man ens tycka att det ska kunna rymma en gitarr i det fodralet?! I så fall hade det varit en väldigt annorlunda gitarrmodell...

Det här med hur man uppträder i en buss är faktiskt lite speciellt och det syns ganska tydligt vilka som åker dagligen. Utan att fundera närmre på det så sätter de sig alltid på samma plats (jag gör precis likadant), men så fort det är en som inte brukar åka så står de och velar om vilken plats de ska ta (och det trots att de är först på...) Sen är det ju det här typiska svenska syndromet med att vi alltid vill sitta själva. Alla platser intill fönsterna är uppbokade och givetvis är det bara en person på varje dubbelsäte. Jag säger inget om det för jag sitter mer än gärna själv och ofta brukar jag ha turen att få göra det också eftersom jag har en stor toolbag som medpassagerare=) På morgonen tar det dessutom inte många stationer förrän jag somnar och vem går och sätter sig vid en okänd person som sover? Alldeles riktigt, ingen...=)

Kommentarer
Postat av: pillan

hej vännen=)

Ja det är alltid kul att studera människor,haha.

Hoppas du trivs bra på ditt nya jobb!Vi ses på tisdag,ska bli superkul!=)

Love!

Puss,puss!

Postat av: Ingrid i ume

på flyget ville man röntga min toolbag i höstas... tänk att innebandyklubbor kan vara så spännande.

2008-10-09 @ 21:33:32
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback