Konferens i Riga

NOTERBART

* För mig blev det en billig resa. På fyra dagar gjorde jag bara av med 150 kr. För byrån har det dock varit desto dyrare då varje anställd har kostat 12 000 kr.

* Det var inte bara Nyström & Partners Horwath i Helsingborg som åkte till Lettland utan det var hela organisationen i Sverige. Vi var alltså några hundra revisorer och revisorsassistenter som begav oss söderut.  

* Under de dagar som vi var borta har det ju verkligen inte varit någon avkopplingsresa. Vi har sovit max fem timmar per natt och jag kan väl inte påstå något annat än att tröttheten fortfarande sitter i...

* Det har flödat med alkoholhaltiga drycker. Någon oro om att glaset skulle stå tomt fanns inte och för de som var sugna var champagnen framme redan vid förmiddagsfikan.

Övriga anställda på jobb var tydligen inte så vana vid att någon tackade nej när det serverades alkohol. Som jag så många gånger förklarade så håller det inte att dricka sprit i tre dagar. Min kropp och mitt förnuft sätter i alla fall stopp för sånt!

* Två av kvällarna var vi VIP-gäster på en av de tre bästa nattklubbarna i Lettland. Det var sanslöst stort och en himla massa folk. Jag räknade till sju dansgolv (alla med olika musikstilar) och då fanns det säkert några till som jag aldrig hittade...

* Det här med hur letter väntar på bussen var ganska intressant. Här hemma står vi ju lite huller om buller och går inte fram till trottaren förrän bussen kommer. I Lettland däremot stod folk i en fin kö långt innan bussen var på väg.

* Skandaler, skandaler, skandaler. Det hände en hel del på denna resa och det är väl sådana saker som gör att det finns något att prata om på fikarasterna...;)

* Trots att det var mycket fest så stod även föreläsningar på schemat. På fredagen handlade det om K1, K2, K3 och K4 medan det på lördagen handlade om moms. Alla var inte lika pigga, men för egen del var det inga större bekymmer med att hålla ögonen öppna=)

* Resefixaren bjöd upp till dans, men det var något som jag gärna hade varit utan. Jag tror aldrig att jag har sett någon dansa på ett liknande sätt, vilken syn!

* Det drogs en hel del torra skämt om hur "lett" (=lätt) allting var...;)

* Ett uttryck som går till historien:
På utestället gick jag till damtoaletterna. När jag stod i kö så öppnades plötsligt den ena dörren och en av våra nyantällda gick ut därifrån. Han ser inte att jag står där, men han fattar ju ganska snabbt att han har valt fel toalett. Där var fullt med lettiska tjejer med magkorta tröjor, urringat och korta kjolar. När han står och tvättar händerna så säger han lite svamlande: "I´m in heaven". Jag har ju inte varit sen på att berätta för alla om hans lilla bravad. Att han dessutom inte har börjat på byrån än samtidigt som han fick lite för mycket dricka i sig gör att det hela blir ännu roligare. Dagen efter var han som en röd tomat och skämdes ganska mycket...;)

* Jag och Veronica, som båda två är nyanställda, fick dela rum med varandra. När det gällde den lettiska maten så var vi precis lika kräsna och hade vi inte haft våra kex att knapra på så vet jag inte hur vi skulle ha klarat oss...

* På tal om mitt och Veronicas hotellrum så var det många som var avundsjuka på det. Vi bodde på nionde våningen och bilden nedan, med de två tornen i solnedgången, var vår utsikt=)

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag hade en jätte bra helg. Det var ett perfekt sätt att lära känna alla sina nya arbetskamrater och nu känns det faktiskt riktigt roligt att gå till jobb. TACK NYSTRÖM & PARTNERS!







Kommentarer
Postat av: pillan

hej vännen!Det var inte igår man pratade eller träffade dig! Hoppas allt är bra med dig?

Vi får höras o träffas en dag hade varit kul!Love PUss!

2008-11-05 @ 19:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback