Fredag, lördag, söndag

Helgen har runnit iväg i ett rasande tempo med både jobb, student, strand och fotbollsmatch.

Fredag: Jag och Bengan körde ett två timmars träningspass som bestod av både löpning och styrketräning på Friskis & Svettis. Efter det åt vi en riktigt god frukost hemma hos Bengan! Vi gav oss ut på stan för att fixa studentpresenter till de i fotbollslaget. Det vi köpte blev vi själva helnöjda över, dock bestämde vi oss för att nästa år är det någon annan som får ordna presenterna för nu har vi gjort det två år i rad...;) Traditionsenligt vid skolavslutningen åt hela familjen jordgubbar med glass hemma i trädgården innan vi skulle ner på studenternas utsläpp. Jag kan inte säga annat än att det var riktigt varmt att stå bland allt folk. Jag tyckte lite synd om killarna som gick i svarta kostymer, dock hade jag nog hellre haft sånt väder än det som vi hade på vår, ösregn...! Under kvällen hann jag besöka tre stycken studenter. Från början hade jag tänkt åka till fler, men insåg ganska snbbt att det inte fanns en chans att hinna med alla.

Lördag: Det var jobb mellan 8-14 innan jag åkte ner till stranden där Elina och Jennie hade "tagit plats", för fy med folk där var! Jag satte min solstol precis sidan om Elinas, men jag kunde knappt fälla ner den för då slog den i det tjejgänget som satt sidan om oss. Kvällen gick i det lugna tecknet med slappe som tema.

Söndag: Idag var det matchmat hemma hos Elina, vilket betydde att det var tredje gången i rad jag var där för att äta. De fick grymt mycket mat över efter Chris student och var glada för all hjälp de kunde få och jag var inte sen till att tacka ja...;) Klockan 17 var det avspark i seriefinalen mot Klippan. Vi var både obesegrade innan denna match och för vår del låg det en hel del prestige i mötet också. Vår förre tränare är nämligen tränare för Klippan detta år. Resultatet skrevs till 2-2, vilket kändes rättvist då lagen hade vars en halvlek. Vanligtvis brukar jag aldrig klaga särskilt över domaren, men denna match går det inte att undgå, jag säger bara katastrof! Vi ligger fortfarande etta i serien, dock bara genom att vi har gjort ett mål mer än Klippan, jämnare kan det inte bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback