Val

Ibland stänger livet en dörr. Men plötsligt öppnas det ett fönster och då gäller det att hoppa.

Varje dag ställs du inför många val, vissa mer betydande än andra. Ibland vet du inte ens om att du har tagit ett beslut utan det bara blev som det blev. Ett svårt dilemma kan ta hur lång tid som helst innan du vågar bestämma dig för något, andra saker räcker det med ett par sekunder innan du vet vad som är rätt eller fel. När jag var liten ansåg jag att det svåraste valet var vilken glass jag skulle välja, vissa gånger blev det till och med så att jag inte åt någon bara för att jag inte kunde bestämma mig. Tänk om livet kunde vara så enkelt nu också! Idag är uteblivna beslut ibland värre än "feltagna". När ett fel har gjorts har du i alla fall tagit ställning och det är lättare att rätta ett snedstag än att rätta ett steg som varken togs åt höger eller vänster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback