En annorlunda morgon

Klockan 04.30 i morse ringde min väckarklocka och det var en trött Emelie som masade sig ur sängen. Jag hade ett inbokat kundmöte i Malmö vid 7 och hur jag tänkte när jag bokade in det vet jag faktiskt inte (antagligen inte alls;) Körningen dit var ganska jobbig och mina ögonlock var blytunga. Fram kom jag i alla fall och den kommande timmen skulle visa sig bli lite speciell.

Det var första gången som jag var på besök där och när jag steg in i lokalerna möttes jag av ett gäng grabbar. Ägaren tog till orda:

- Vi brukar äta mack på fredagar, vill du ha?

Jag bad honom upprepa det flera gånger, men förstod ändå inte riktigt vad han menade. Han hade utländskt påbrå och bröt därför så min första tanke var att han syftade på "macka". Det kändes lite ofint att tacka nej eftersom jag redan hade avbörjt kaffe (jag får inte ner det, hur mycket jag än försöker...) och tackade därför ja. Han gick ut igen och när han kom tillbaka så höll jag på att trilla av stolen. Han hade tydligen frågat mig om jag ville ha en knack (inte för att det säger mig mer), vilket var en tjock korv utan bröd. Så där satt jag, en fredagsmorgon klockan 7, med en tjock kokt korv i handen. Tandkrämssmaken hade jag fortfarande kvar och hur gott är det egentligen att äta korv klockan 7 på morgonen?? Jag föredrar dessutom de smala! Jag fick dock snällt äta upp den med kommentaren om att detta nog var den mest udda frukost som jag hade fått ute hos kund... Tyvärr var den kryddig och Emelies känsliga mage mår inte särskilt bra just nu. Vitlök får den i uppror och just nu hoppas jag bara att jag tar mig igenom denna arbetsdag utan några större incidenter.

Storyn är dock inte slut där för när jag skulle lämna kunden sa ägaren plötsligt:

- Är du singel? Du hade passat ypperligt ihop med D.

D: Ja det hade du verkligen gjort!

Ä: Fast du bodde väl i Ängelholm och det är kanske lite långt avstånd?

Jag: Ehhh ja, det är alldeles för långt!  

Jag avslutade mitt besök ganska omgående och körde därifrån. Nästa år tror jag att revisorn får ta det besöket istället för mig. Han uppskattar säkert korven mer samtidigt som han inte ligger i riskzonen för att bli uppraggad av sina manliga klienter...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback