Södra Dal - FBC Engelholm 1-1

Den 26 september var dagen vi hade längtat efter länge, samt tränat för sedan i början av maj, äntligen kommit. SERIEPREMIÄR med stort S... 

Matchen inleddes riktigt bra från vår sida. Vi skapade många chanser och Södra Dal kändes lite darriga. Man kan helt enkelt säga att första perioden var Engelholms. Den där bilden förändrades dock. Det bjöds på chanser från både vår och Södra Dals sida och att matchen slutade 1-1 kändes lite märkligt. Anledningen var de två duktiga målvakterna på banan där vår Sofie gjorde flera matchavgörande insatser och var lite av matchens stjärna. Målskytten Kvist förtjänar också extra beröm då hon med sina snabba fötter ställde till det för motståndarnas backar.  

Min egen insats är jag inte särskilt nöjd med. Jag hjälpte Södra Dal till en del målchanser samtidigt som jag sumpade tre(!) bra frislagslägen. Jag var helt enkelt inte på topp och min rubbade sömn (pga tjänsteresan) spelade säkert in en del. Tyvärr så missar jag de nästkommande två matcherna (onsdag mot Warberg och lördag mot Vänersborg) eftersom jag åker till Sicilien på utbildning. På gårdagens match hände dock något med mitt knä och idag är det väldigt svullet. Min utlandstripp kan alltså inte komma mer lägligt då jag troligtvis ändå inte hade kunnat spela. Någon diagnos har jag inte fått än, men förhoppningsvis är det inget allvarligt. Jag vill vara fit for fight när jag kommer hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback