Vilken hemsk morgon!

Denna dag har verkligen inte börjat på ett bra sätt. Mina planer var att ta bussen som gick klockan 6.40 i morse, men i takt med att minuterna började ticka över tiden så misstänkte jag att den troligtvis inte skulle komma. Att gå hem för att vänta på nästa avgång ville jag inte heller göra för man vet ju faktiskt inte om den trots allt dyker upp. Jag och mina pendlarkollegor stod alltså snällt kvar och väntade. Jag var som en isbit och mina tår var totalt bortdomnade när 7.10 bussen äntligen kom. Vi frågade varför den förra turen hade blivit inställd och tydligen hade chauffören försovit sig...

Min underbara fredagsmorgon var inte slut här utan när jag hade hoppat av bussen i Helsingborg så upptäckte jag att jag hade glömt kvar min mobil i sätet. Panik! Jag ringde Skånetrafiken, men jag fick bara svaret att jag skulle höra av mig till godsavdelningen, som inte öppnade förrän klockan 9. Menade de alltså på allvar att jag inte kunde få kontakt med busschauffören och be honom kolla extra i mitt säte?! Nej nej, det gick absolut inte för sig. Jag ringde mamma och pappa för att berätta vad som hade hänt samtidigt som jag förberedde dem på att de eventuellt kunde få något samtal av någon som hade hittat den (jag har ju mamma, pappa och hem i min kontaktlista). När det var gjort började jag ringa min egen mobil. Jag tror att jag kom upp i över 40 samtal, men tyvärr utan resultat. Plötsligt hörde mamma av sig till mig här på jobb. Hon berättade att hon hade provat att ringa mobilen och att det hade varit en man som hade svarat, busschauffören. Tydligen hade han hört något som spelade i bussen och på så sätt hittat den. Vilken lättnad! Man har ju hela sitt liv i den... Telefonnummer, musik, bilder och allt möjligt. Att den skulle hamna i orätta händer hade inte varit roligt!

I vanliga fall har jag alltid mobilen på ljudlös när jag åker buss och att jag just idag hade på mitt ljud tackar jag gudarna för. Vem vet var den annars hade kunnat hamna...

Kommentarer
Postat av: Elina

Klantiga du ;) Skönt att den kom i rätta händer! Nyttigt att vara utan mobilen ett tag ;) Love<3

2010-01-29 @ 10:29:39
Postat av: micke looserstreet

ibland ska man ha lite tur....kram på dig..och ha en trevlig helg

2010-01-29 @ 20:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback