KFUM Malmö - FBC Engelholm 4-10

Även om det var en överlägsen seger så var den faktiskt i underkant. Malmö hade inte mycket att komma med och i vissa byten fick de inte ens låna bollen. Att vi inför matchen kämpade mot dem i bottenstriden känns bara konstigt, det är klasskillnad! 

Efter första perioden låg vi under med 2-1, vilket inte speglade matchbilden. Vi skapade mängder med chanser och det enda som saknades var målen. En hel del av missarna tar jag själv på mig och jag tror aldrig att jag har skjutit så mycket och så dåligt som jag gjorde idag. Efter halva matchen bestämde jag mig för att nu ska i alla fall inte jag skjuta mer. Det dröjde dock inte länge förrän jag avlossade ännu ett skott. Jag fick så öppna och klara lägen att jag helt enkelt inte kunde låta bli... Huvudsaken var i alla fall att vi vann och det är ju tur att det är i en sådan här match som man har siktet fel inställt så att det inte är när laget är i stort behov av mål. 

Matchens plus: Denna gång vill jag lyfta fram mina kedjekompisar Carro, Hjälm, Linnea och Elina. Jag tyckte att vi hittade varandra på ett bra sätt och jag kände mig väldigt trygg med er. Alla tog ansvar, täckte upp för varandra och vi hittade hela tiden lösningar på våra problem.  

Matchens minus: Att jag sköt som en kratta!

Kommentarer
Postat av: Elina

Igår hade vi verkligen det rätta flytet, det ska hålla i sig säsongen ut :) Grymt jobb igår o nej du sköt inte för mkt, vi måste skjuta för att göra mål ;) Love<3

2010-01-17 @ 21:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback