Lille Skutt

Jag har snart tagit mig igenom min första arbetsvecka. Efter att ha varit sjukskriven i nästan sex veckor så var det jätte skönt att få komma tillbaka till jobb igen, men givetvis har det varit en omställning. Jag har gått ifrån en helt oplanerad vardag till att åter igen ha varje vaken timme uppbokad. Miniräknaren har gått varm och huvudet har kvicknat till liv. Jag går hos sjukgymnasten 1-2 gånger per vecka och eftersom de har öppet under den tiden som jag jobbar så har det varit ett projekt att få in. Som tur är så planerar jag mina arbetsdagar själv och känner jag för att gå tidigare en dag och istället jobba lite längre en annan så är det inga större problem.

I tisdags klockan 8 var jag och
My hos Marianne för att få lite nya roliga övningar att köra. Jag fick tillåtelse att hoppa jämfota ner från en stepbräda samt köra fem minuter på cross-trainern. Det var verkligen hur roligt som helst! Både jag och My ligger tydligen före "normal" rehabtid och det känns riktigt skönt att höra. Min baksida lårmuskel har dessutom kvicknat till rejält och från att i förra veckan enbart ha orkat lyfta 2.5 kg så klarar jag nu 20 kg. För varje dag som går så närmar jag mig mina första löpsteg, längtan är enorm...

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att det går åt rätt håll för dig emelie,lycka till i fortsättningen kram micke

2009-03-20 @ 18:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback