Tågen orsaker problem för många

I torsdags kände jag ett behov av att komma hem en kort runda innan träningen skulle börja. Jag slutade därför lite tidigare från jobb för att ta den buss som gick klockan 16.50. När den kom så var den proppfull och busschauffören ryckte bara på axlarna och körde förbi oss. Tydigen så stod alla tåg stilla och därför var många av deras resenärer på bussen istället. Det fanns inte mycket mer att göra än att vänta på nästa som skulle komma vid 17.20. Jag var verkligen inte klädd för att stå ute i minusgrader och i takt med att klockan tickade så skakade jag bara mer och mer. Att gå in och vänta var inget alternativ för det fanns ju en liten chans att det kanske skulle komma en ersättningsbuss. Det gjorde det tyvärr inte och när buss nummer två äntligen kom så var den precis lika full som den första och körde bara förbi. Så här kunde det ju hålla på hur länge som helst och det var inget som jag varken hade lust eller tid till. Just som jag stod och funderade på ett alternativt sätt att ta mig hem så kom det fram en man till mig:

- Jag känner igen dig från Ängelholmsbussen. Jag har precis bokat en taxi och där är plats till dig om du vill åka med. Jag betalar resan och skickar in kvittot till Skånetrafiken. Skulle de säga något om det så kommer min arbetsgivare stå för kostnaderna så det är inget vi behöver bekymra oss om.

Det var omtänksamt gjort och efter 50 minuters frysande var det helt underbart att hoppa in i en varm bil. På vägen hem höll vi dock på att vara med om en total frontalkrock. En bil framför oss hade missat avfarten till Malmö och började helt plötsligt backa bakåt. Vår chaufför fick tvärnita och med en mindre uppmärksam förare hade det blivit en ordentlig smäll. Vissa nötter borde inte få köra bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback