En annorlunda personalrekrytering

För drygt en månad sedan berättade jag om en passagerare på bussen som undrade vad jag hade i min tool-bag. Efter det har vi aldrig pratat med varandra utan jag har bara hälsat när jag har gått på bussen. Idag när jag stod på hållplatsen så kom samma herre fram till mig.

- Jag är lite nyfiken på var du jobbar någonstans. Vi hoppar ju på och av bussen på samma ställe.
- Jag jobbar som revisorsassistent på Nyström & Partners.
- Då kan du bokföring?
- Jo, en del kan jag väl. Jag har inte jobbat här så länge, men jag har läst på högskola i fyra år så lite har jag ju lärt mig.
- Min fru jobbar som ekonomiansvarig på ett företag i Ängelholm och just nu söker de ekonomipersonal. Det kanske skulle kunna vara något för dig? Jag kan lämna deras telefonnummer till dig och säga till dem att du kanske ringer.
- Vad snällt av dig, men jag trivs faktiskt väldigt bra på mitt jobb.
- Vi bestämmer så här. Jag lämnar numret till dig imorgon så kan du ju själv avgöra om du vill ringa eller inte...


Ett "hej" och ett leende kan man komma långt med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback