Chock, glädje, rädlsa, förväntan, spänning, utmaning

I förra veckan var jag på anställningsintervju på revisionsbyrån Nyström & Partners i Helsingborg. Jag kände väl inte att det gick jätte bra, men de ringde i alla fall och ville att jag skulle komma dit en gång till. Igår var jag alltså på plats för intervju nummer två och jag fick väl besvara ungefär samma frågor som sist. När jag gick därifrån satt en annan sökande och väntade på sin intervju. Kavaj, skjorta, slips och en portfölj var vad han hade klätt upp sig med. För att vara lite fördomsfull såg han verkligen ut som ett snille och jag trodde inte att jag hade någon vidare chans att få jobbet om det enbart var den här sortens typer som hade sökt... I morse ringde dock telefonen och det visade sig att de ville satsa på mig. Det är en oerhörd lättnad att jag har fått klart med ett jobb=). I morgon ska jag till min kommande arbetsplats för att skriva på anställningspapperna och den 22 september är det tänkt att jag ska börja jobba som revisorsassistent. Samtidigt som det är spännande är det även lite skrämmande. För tillfället känns det inte som om jag kan särskilt mycket och jag har ju trots allt bara de teoretiska kunskaperna. I sommar får jag nog ta och repetera de redovisningskurser jag har läst så att jag har det någorlunda färskt när jag börjar...


Kommentarer
Postat av: Roger

Grattis

Du kommer säkert att fixa det galant. Ingen aning om du kommer ihåg det du lärt dig? Men om jag ska bedöma dig på det jag läser och det jag sett, kommer du klara det lätt, ambitiösare tjej får man leta efter.

2008-05-30 @ 16:04:22
Postat av: Pillan

Kommer gå mycket bra tjejen!Tror på dig,du är grym=)!

Har du den vilja du har i fotbollen som på arbetet,kommer det inte gå annat än mycket bra!=)

Love U!'

PUSS

2008-05-30 @ 17:10:41
Postat av: jennie

GRATTIS! FATTAR ATT DET ÄR EN LÄTTNAD. BLEV EN REVISOR TILLSLUT;) DU BEHÖVER INTE OROA DIG FÖR ATT DU INTE KAN NGT. VERKLIGHETEN ÄR JU INTE SOM BÖCKERNA SÅ DU KOMMER LÄRA DIG SNABBT. PUUUS

2008-05-31 @ 14:23:31
Postat av: Frida

Grattis! Riktigt skoj, och jag är säker på att det kommer att gå kanon bra. Kramar!!

2008-05-31 @ 17:28:30
Postat av: Ida

Grattis!!!! Det kommer säkert att gå jättebra för dig. Jag förstår att de valde dig. Du är ju jätteduktig på allt. Nu ska vi se till att vinna imorgon också bara. Kram

2008-06-02 @ 22:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback