Heja Sverige!

I lördags var vi bortbjudana på 140 års kalas (båda mina faddrar fyllde 70 år). Tyvärr var det klockan 17 vilket betydde att det krockade med EM-matchen mellan Sverige och Spanien. Det fanns inte så mycket att göra åt det utan jag satte videon på inspelning och åkte iväg på festen. Eftersom jag hade planer på att se matchen när jag kom hem så uppmanade jag alla i min närhet att inte nämna något om slutresultatet ifall de fick reda på något. Min mobil stängde jag av och när vi satte oss i bilen för att åka hem var radion avstängd. Väl här hemma gick jag raka vägen till TV:n (utan att kolla datorn för någon kunde ju faktiskt ha skrivit på msn eller något om Sverige hade lyckats eller misslyckats...) och satte den direkt på ljudlös samtidigt som jag vände ryggen till ifall det skulle vara någon sportsändning i just det ögonblicket. När bandet var tillbakaspolat sjönk jag ner i soffan med min traditionella Sverige-tröja på och maxade volymen. Nu hade jag knappt två timmar härlig landslagsfotboll framför mig=) Det positiva med att spela in matchen var att jag kunde spola reklampauserna samtidigt som man kunde pausa om det var akut med toalettbesök. Det var i alla fall en riktigt spännande match och i slutet lockade det ordentligt att slå på text-TV för att se ifall Sverige lyckades hålla 1-1... Även om det blev ett snöpligt slut så kändes det inte orättvist, men frågan är om Sverige kan gå vidare efter denna urladdning?! Onsdagens match hade jag i alla fall tänkt se live=)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback