Ett lag är som ett puzzel; försvinner någon är inte bilden sig lik

Helgen börjar närma sig och laddningen inför de kommande matcherna har redan börjat. Det känns lite vemodigt att detta är vår sista dubbelhelg. Att resa iväg med vårt underbara gäng är verkligen en ära. Vi har så många minnen tillsammans och det är nästan med en tår i ögat som jag konstaterar att det är "sista natten med gänget"...;) Jag får ofta frågan hur vi orkar med att resa land och rike runt där det ekonomiskt sett kostar mer än vad det smakar. För mig är det inget konstigt alls utan det har blivit lite som en livsstil; packa väskorna, sätta sig på bussen och ta sig an utmaningarna. Jag förstår dock att många undrar, vissa tycker säkert att man är helt knäpp som håller på som man gör (jag vet att ni tänker så även om ni inte vågar säga det till mig...), men helt ärligt hade jag inte velat vara utan det, i alla fall inte nu.

På lördag är det gotländska Endre som ska tas an. Det är faktiskt något skumt med den fängelseön. Det är precis som om det finns några "övernaturliga krafter" som cirkulerar runt i deras hall. Laget och deras stöttande publik bildar en sekt där det ges någon märklig kraft till spelarna. Ett starkare hemmalag går det knappast att hitta! När vi mött dem i Ängelholm blir det oftast jämna och tuffa matcher där vi till och med har vunnit någon gång. När det sen är dax för returmötet är det som om ett helt nytt lag står på banan och vi har fått storstryk de flesta gånger. Nu är jag dock riktigt sugen på att bryta upp deras andliga hemmakrafter för att sen fort försvinna bort från den mystiska ön med tre härliga poäng...! 

På söndag ställs vi inför nykomlingarna Täby. Det är ett ungt och duktigt lag med mycket potential i. Förhoppningsvis kommer vi till start med ett stort självförtroende efter lördagens kanonmatch mot Endre=)!

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med, det är en speciell sammanhållning och speciella resor. Tror inte någon som inte upplevt det kan förstå det.

2008-02-05 @ 22:28:25
Postat av: ´marrriis

jag ska meeeed. leeka i bussen

2008-02-05 @ 23:20:21
Postat av: i

Undrar om du kan skicka ett mail till mig, du hittar min adress på min sida.
Gärna imorgon,
Hoppas du kollar in IP adressen nu så du ser ...
prick prick prick

2008-02-06 @ 00:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback