Jag kan cykla

I måndags var jag hos min nya sjukgymnast Marianne.

- Hur länge behövde du ta starka tabletter för din smärta?
- Jag har inte haft ont så har inte behövt ta några.
- Oj, det var ovanligt.

Tydligen så är jag väldigt lyckligt lottad som har sluppit all smärta i samband med min skada. Jag är dock inställd på att det kommer vara en enorm skillnad efter operationen (inte minst efter allt jag har hört från My...;) vilket egentligen inte är så konstigt eftersom det ska in och städas/byggas i ett redan irriterat knä.

Av Marianne fick jag lite nya övningar som jag kunde göra samtidigt som jag skulle fortsätta med mina gamla. Hon testade även om jag var redo för att cykla, vilket jag skulle vara om jag kunde böja mitt skadade ben mer än 105 grader.

- Det klarade du ju med råge. 5-10 minuter får du lov att trampa, men bara med ytterst liten belastning på.

Vilken lycka det var att få sätta sig på cykeln. Känslan av att kunna göra en rörelse på samma sätt som jag gjorde innan skadan var häftig. Att det dessutom blev en tendens till några svettdroppar (lite överdrivet kanske, men i kombination med mina andra styrkeövningar så fick jag upp värmen i kroppen...) var underbart!

Kommentarer
Postat av: My Gullberg

Kul att du fått cykla! Visst är känslan underbar!! :)

Tänk på att alla känner olika efter operationen, du behöver inte få lika ont som jag hade, men jag rekommenderar dig att förbereda dig på att det kommer göra ont... Jag vet att Elina förbereder dig på bästa sätt, du kommer fixa det galant!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback