En historisk körning

Vi var ganska överens om att vi skulle hålla detta för oss själva, men vad är roligare än att bjuda på sig själv...;)

Det hela började med att jag och Bengan skulle köra och titta på Landskrona - FBC herr. Ni som känner oss vet att vi sällan hittar någonstans, men i denna idrottshall har vi varit många gånger samtidigt som jag passade på att få en detaljerad vägbeskrivning från en på jobb. Detta skulle vi bara inte kunna misslyckas med! Problemen uppstod däremot redan på motorvägen...

- Oj, jag missade södra avfarten.
- Det gör inte så mycket för han på jobb sa till mig att vi skulle köra av norra.
- Okey, men det var ju skönt. Då tar vi den istället.

Vi fortsatte och när vi väntade oss den norra avfarten så stod det helt plötsligt Eslöv.

- Vi får väl köra av här och sen köra på motorvägen igen så att vi kommer av på södra istället.

När vi väl hade kommit in i Landskrona så kände vi inte igen oss alls och vi snurrade runt hur länge som helst innan vi tog mod till oss att stanna och fråga om vägen. Tydligen var vi på helt fel sida om stan så det var bara till att vända ännu en gång. När vi väl nådde hallen hade vi "bara" missat en period och att det tog över en timme att köra från Helsingborg och dit var väl mindre lyckat... När vi sen skulle köra hem så berättade vi om vårt lilla äventyr för en vi träffade och det han direkt reagerade på var hur vi kunde vänta på att den norra avfarten skulle komma när vi hade kört förbi den södra och faktiskt var på väg söderut. Det kan man ju fråga sig och det komiska är att både jag och Bengan var lika säkra på att den skulle komma. Jag skyllde till och med på mig vägbeskrivare för att han hade sagt "fel":

- Han sa ju att det fanns två avfarter, men det finns ju bara en...

Tydligen hade vi först missat den norra och därefter även den södra innan vi upptäckte att vi var på fel spår. Att vi inte kände igen oss var ju inte så konstigt då eftersom vi inte hade kört av på det vanliga stället. Vi är verkligen hopplösa!


Kommentarer
Postat av: Tegel

Haha, du skojade verkligen inte när du berättade att du har dåligt lokalsinne...

Skönt att jag inte var skyldig till att ni missa första perioden, missar man södra infarten och väntar på den norra så är de ju lite svårare att hitta rätt;)

Låter som en halvtung kväll då du även förlorade du vår lilla vadslagning...

2008-12-13 @ 17:07:03
Postat av: Anonym

Ska man till Falcons hemmahall så kör man av första avfarten efter milstolpen sen bara köra rakt in mot Landskrona centrum och svänga vänster vid Volvo och sen direkt vänster efter så kan man inte komma fel. Har du funderat på att köpa en naturgasbil istället för verkar som att ni har problem med att hitta

2008-12-13 @ 23:03:41
Postat av: Ida

Ha, ha! Det låter som om jag också hade kunnat var med i bilen. Lokalsinne guldfisk är mitt trademark. Tänker på dig Emlan. Men du är snart igång igen. Kram

2008-12-14 @ 21:51:23
Postat av: Anonym

att hitta norra infarten efter att man passerat den,på väg söderut måste vara en omöjlighet.Men ett riktigt rolig story

2008-12-17 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback