Eskilsminne - Munka/ÄFF 4-4

Detta blev en regnig historia och man kan väl inte anklaga oss för något skönlir. Att det blev delad pott vet jag inte riktigt om vi ska vara nöjda med, men tydligen hade Eskilsminne haft med sex(!) stycken spelare från sitt div.3 lag. Tycka vad man vill om sånt, men det känns ju inte riktigt fair-play... Reglerna tillåter ju dock att så många spelare dubblerar från a- till b-lag och nu när Eskilsminne ligger lite pyrt till i fyran så passar de väl på att utnyttja regeln fullt ut.

För egen del var detta troligtvis min näst sista match för i år. Jag kommer vara med när vi möter Harlyckan, men i övrigt så krockar resterande matcher med innebandyn. På ett sätt är det bra då jag känner att kroppen är rejält nertränad och att jag de senaste veckorna därför inte har fått ut vad jag har velat på fotbollsplanen. Jag har dessutom haft lite känningar i mitt tidigare skadade knä och som många har upplyst mig om (inte minst Stefan Sandlund) så är inte fotboll den ultimata sporten när man vill "undvika" skador. Å andra sidan känns det inte särskilt bra att lämna laget nu när vi är i en liten uppförsbacke, men med den kapacitet som mina lagkamrater besitter så kommer det inte vara några som helst problem att nå vår målsättning! Jag håller tummarna=)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback