Innebandymatch: Södra Dal - FBC Engelholm 1-16

Efter 1.17 in i första perioden var matchen död. Vi hade precis gjort 3-0 och Södra Dal valde att ta timeout...

Efter alla år i elitserien (med storförluster) trodde jag aldrig att jag skulle säga detta, men jag är så trött på våra överlägsna resultat. Jag vill ha spänning, där det med 2 minuter kvar av matchen är ovisst vem som ska stå som segrare. Du kan slå en indianare och bli syndabock, men du kan samtidigt sätta ett kanonskott i krysset och bli matchvinnare. Det är det som driver, skapar starka känslor och utvecklar.

Ju fler vinster man har desto närmre en förlust kommer man. Jag längtar dock till de matcher som vi på förhand förväntar oss ska bli riktigt tuffa. Snart snart kommer vi få något att bita i, yes!

Dagens plus måste jag tilldela vår 8(!) målsskytt - Linnea Jönsson :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback