Helvetes jävla stolpfan!!!

Ursäkta uttrycket, men för en timme sedan kom de orden från min mun. Som tidigare nämnt så är mitt garage väldigt trångt och när jag ska parkera så måste jag först köra igenom två stolpar för att sen backa tillbaka igenom dem igen och vrida in bilen i min ficka. Mellan dessa stolpar har jag ungefär en halv centimeter tillgodo på varje sida om bilen. Denna gång kom jag lite snett på det och rätt som det var hörde jag att det rispade till i sidan. SKIT!!! Att ta mig loss var dessutom lättare sagt än gjort för om jag gjorde minsta lilla felvridning så skulle jag skrapa upp ännu mer. Mellan två stolpar satt det alltså fast en svart sportaktig bil med en blond kontorsklädd tjej i som inte hade den blekaste aning om hur hon skulle lösa situationen. Tur i oturen var där en äldre herre som hade parkerat sin bil precis innan mig och hade sett hela händelseförloppet. Han kom fram och sa åt mig att frikoppla. Därefter guidade han mig genom att kommendera vilket håll jag skulle vrida på ratten samtidigt som han puttade på min bil. Till slut var den fri och jag började om min parkeringsritual, och denna gång utan komplikationer. Tyvärr kan jag inte dölja mitt lilla misstag då det är ett 3 dm långt märke på bilens ena sida. Jag tror (läs: hoppas) dock att detta är så pass ytligt att jag kan polera bort det. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Lars - Anders Jönsson

Hej Emelie störe pakeringshus till folket att dom måste ha stolparna i vägen vad har du för bil föresten.



Ha det gott



Lars - Anders

2011-05-19 @ 10:02:29
Postat av: Emelie Ohlsson

Hej Lars-Anders! Jag har en Honda Civic, årsmodell 2010.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback